Kako lahko odpravimo celulit

V zadnjih nekaj letih sem imela pri opravljanju terapij stik z več kot 16.000 strankami. Večinoma so bili to ljudje s prekomerno telesno težo. Ženske so v glavnem prihajale na anticelulitno masažo ali kakšen drug tretma za odstranjevanje celulita. Celulit (panikulopatija edemofibrosklerotika oziroma specifična hidrolipodistrofija) je maščobno tkivo, ki ni navadna maščoba. Iz same anatomije je znano, da celulit (maščobno tkivo) ne sodi med osnovne plasti kože in podkožja. To je ujeta maščoba med limfnim pretokom in maščevjem, ki je limfa ni uspela predelati. Prav tako ga ne pozna embriologija, gre za pridobljeno plast, ki jo pridobimo tekom življenja in nanjo vpliva predvsem slab življenjski slog.

Moški nimajo celulita oziroma maščobnega tkiva na bokih in zadnjici zato, ker je njihovo podkožno tkivo grajeno drugače, in sicer zaradi moškega spolnega hormona androgena. Pri ženskah so kolagene vezivne niti razporejene vertikalno, pri moških pa imajo mrežasto strukturo. Takšna struktura preprečuje širjenje odvečne maščobe v kožo in jo usmerja v globino telesa. Tako moški nimajo težav s celulitom oziroma maščobnim tkivom, vendar so izpostavljeni nevarnosti maščobnih tkiv, ki se kopičijo ob notranjih organih.

Celulit nastaja postopoma. Nastaja v najglobljem sloju kože, kjer se nahaja podkožno maščobno tkivo. S povečanjem maščobnih celic se zmanjšuje medcelični prostor, pojavi se povečan pritisk na krvne in limfne tokove. Posledica je slaba cirkulacija, nabiranje tekočin in odpadnih snovi, pomanjkanje kisika ter zmanjšan dotok hranljivih snovi, zaradi česar tkivo propada. Koža postaja vse tanjša in manj prožna, izgublja zdravo barvo ter obliko. Zaradi vseh povzročiteljev se celulit na površini kože začne nabirati približno sedem do osem let preden ga sploh opazimo.

Vzroki za nastanek celulita so: nezdrava prehrana, začinjena in preslana hrana, pomanjkanje telesne aktivnosti, kajenje, pitje alkohola, nošenje pretesnih oblačil, neprimerna obutev, sedenje s prekrižanimi nogami itd.

Celulit ima tudi psihološko plat zgodbe. Po kitajski medicini je drugo ime za celulit »čustvo«. V celulitu se nabirajo zastala nepredelana čustva. Dobra plat je, da je to narejeno kot nekakšen depo za primer, ko smo pod stresom. Pri ženskah zato stres manj načenja organe kot pri moških, ki hitreje resno zbolijo. Pri ženskah se stres ujame v celulitu – pomarančasti koži.

Celulit se najlažje odpravi z masažo, s telesno aktivnostjo, športom, pravilno prehrano, s pitjem veliko vode.

Redna telesna aktivnost pomagajo vzdrževati primerno telesno težo, zmanjšuje periferni žilni odpor in z masažo anticelulitna hitreje pridemo do želeni cilj.

Razvojne stopnje celulita

– Mehak celulit (Tkivo ima želatinast videz. To je začetna stopnja, ki jo lahko odpravimo.)

– Trd ali kompakten celulit (za seboj ima daljši razvoj in močno spremenjeno podkožno tkivo.)

– Težek celulit (težek celulit je zelo boleč, pogosto pride do vnetja vezivnega tkiva.)

Cilj vsake metode za odpravljanje celulita je zmanjšanje maščobnih celic, poživitev krvnega obtoka, vezivnemu tkivu vrniti normalno prožnost in napetost ter uravnovesiti izločanje odpadnih snovi. Odpravljanja celulita se moramo lotiti dovolj zgodaj.

Zastala limfa, zastajanje vode v telesu, otekle bezgavke, celulit – vse to so klici na pomoč. Bodite v gibanju, saj s tem spodbudite in prebudite cirkulacijo krvi ter limfe, s tem tudi odpravite morebitne zastoje in uravnovesite svoj hormonski sistem.

Debelost lahko preprečimo s tem, da se začnemo drugače prehranjevati in pospešimo fizične aktivnosti. Poskrbeti je potrebno, da imamo dovolj spanca. Piti je potrebno dovolj tekočine, uživati moramo več flavonoidov v svoji prehrani (čebula, orehi, peteršilj, stročji fižol, jabolka, borovnice

itd.).

Za prekomerno telesno težo je najboljše, če naredite ‘čistilno akcijo’, podobno kot jo naredimo doma v stanovanju ali hiši. Naredite jo tako, da spraznite črevesje s slano vodo in vajami, lahko pa v lekarni kupite grenko sol in na ta način naredite ‘generalno čiščenje’. Ko končate, lahko vzdržujete higieno doma (v našem telesu) tako, da poskrbite, da se čim bolj zdravo prehranjujete.

Zelo si boste pomagali tudi z vajami za krepitev notranjih mišic. Veliko vaj lahko najdete na YouTube kanalu. Predstavila bom samo dve vaji, toliko da dobite vpogled, katere vaje naj bi izvajali za notranje mišice.

Vaja 1

– Stojimo, stopala naj bodo v širini bokov.

– Dvignemo levo nogo, vso težo prenesemo na desno nogo. Dihamo. Tako poskušamo ostati 30 sekund.

– S prsti leve roke se poskušamo dotakniti stopala desne noge. V položaju vztrajamo dokler gre.

– Vrnemo se v prvotni položaj, stojimo na obeh nogah, se sprostimo in stresemo telo.

– Dvignemo desno nogo, vso težo prenesemo na levo nogo. Dihamo. Tako poskušamo ostati 30 sekund.

– S prsti desne roke se poskušamo dotakniti stopala leve noge. V položaju vztrajamo dokler gre.

– Vrnemo se v prvotni položaj, stojimo na obeh nogah, se sprostimo in stresemo telo.

Ponovitve izvajamo po želji, vajo naj bi izvajali vsak dan. Pozorni moramo biti na krožne mišice (vaginalne in analne), ki naj bodo stisnjene ves čas, saj tudi to pripomore krepitvi notranjih mišic.

Vaja 2

Zelo učinkovita vaja za krepitev notranjih mišic je vaja, ki jo delamo s pomočjo BOSU.

BOSU je polovična žoga, ki naj bi jo uporabljal vsak, ki skrbi za svoje telo. Kupi se v vsaki športni trgovini. Ni pomembno, na katero stran je obrnjena. Učinek je enak.

– Najprej se moramo naučiti stati na polovični žogi.

– Potem hoditi po njej.

– Nato se naučimo skočiti z obema nogama in pristati na njej, brez da pademo.

– Potem skočimo in pristanemo na eni nogi.

– Nato skočimo in pristanemo na drugi nogi.

Pri tej vaji krepimo vse notranje mišice.

Za krepitev notranjih mišic je zelo koristno tudi smučanje, drsanje, rolanje, hoja po ledu.

Za več informaciji vas vabimo, da nas kontaktirate ali pa se naročite na terapijo!

Opozorilo: Ta članek je napisala Valentina Koceva, gospa z večletnimi izkušnjami in obsežnim izobraževanjem licenc ter certifikatov na področju masaže. Avtorica ima bogato znanje in priznanja, ampak je vsebina članka namenjena izključno informativnim namenom ter ne predstavlja zdravniškega nasveta. V primeru zdravstvenih težav ali vprašanj se vedno posvetujte z zdravnikom.